دونیسا

طرز تهیه شربت آلوورا

یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در فصل تابستان، شربت‌ خنک آلوورا است. روش‎های زیادی برای تهیه‎ی این نوشیدنی وجود دارند. در ادامه به 2 روش برای تهیه شربت آلوورا می‎پردازیم.

مواد لازم برای تهیه شربت آلوورا

ژل شفاف آلوورا: 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش: 1 فنجان
برای تهیه شربت آلوورا، ابتدا باید لایه زرد رنگ روی بخش ژله‎ای برگ‌های آلوورا را جدا کنید. این لایه‌ها طعم تلخی دارند. برای آن‎که راحت بتوانید این لایه‌‎های زرد رنگ قسمت‌های ژله‌ای را جدا کنید، اول آن‌ها را با آب سرد بشویید و سپس با استفاده از یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک فنجان آب، راحت می‌توانید این قسمت‌ها را جدا کنید.

بعد از جداسازی لایه‌های زرد رنگ موجود در بخش‌های ژله‌‎ای برگ‎ها، برگ‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و با آب سرد بشویید. سپس بخش‎های ژله‎ای آلوورا را جدا کنید و آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید به حالت یکدست در آید. اگر می‌خواهید این آبمیوه را به‏‎صورت ترکیبی درست کنید. آبمیوه مورد نظر را در مخلوط‎کن بریزید و بگذارید با آلوورا خوب ترکیب شود. برای شیرین شدن شربت، می‌توانید از عسل یا شکر استفاده کنید. برای رقیق شدن آن، از کمی آب و یخ استفاده کنید. اگر تمایل دارید نوشیدنی شما پالپ‌دار باشد، می‌‎توانید به آن تکه‌های میوه اضافه کنید.

دونیسا

طرز تهیه شربت آبلیمو مجلسی

روش‌های تهیه‌ی شربت مجلسی آبلیمو مختلف است. برخی افراد به سراغ طرز تهیه‌ شربت آبلیمو با گلاب می‎روند و برخی دیگر تمایل به خوردن شربت خاکشیر با آبلیمو یا شربت لیمو ترش دارند. در ادامه به طرز تهیه‌ شربت آبلیمو برای 4 نفر می‌پردازیم.

طرز تهیه شربت آبلیمو مجلسی
اگر تمایل دارید که شربت مجلسی شما خوش‌طعم‌تر شود، می‌توانید به آن کمی گلاب اضافه کنید. آرامش اعصاب، تقویت بدن و بهبود سلامت پوست از خواص شربت آبلیمو با گلاب هستند.

مواد لازم برای تهیه شربت آبلیمو مجلسی

این مواد برای 4 نفر کفایت می‌کند.

شکر:200 گرم
آبلیمو : 100 گرم
آب: 3 لیوان یا 750 میلی‌لیتر
گلاب: 50 گرم
روش تهیه‌ی شربت آبلیمو مجلسی بسیار ساده است. شما ابتدا باید شکر و آبلیمو را با هم ترکیب و سپس مخلوط کنید. بعد از آن، گلاب را اضافه و مجدد مواد را با هم مخلوط کنید. در نهایت مواد آماده شده را به یک پارچ آب اضافه کنید و سپس هم بزنید. برای آن‌که نوشیدنی شما خنک شود، می‌توانید به آن یخ اضافه کنید یا آن را در یخچال بگذارید.

دونیسا

فواید باور نکردنی آب انبه

آب انبه از میوه انبه، که در درختان استوایی متعلق به گونه Mangifera رشد می‌کند، گرفته می‌شود. صدها گونه مختلف از انبه وجود دارد که در سراسر جهان رشد می‌کنند.این میوه عجیب و غریب، بومی منطقه جنوب آسیا و بسیاری از مناطق گرمسیری است و یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها در بازار به‌شمار می‌رود.آب انبه با فشار دادن یا مخلوط کردن قسمت نرم و نارنجی انبه برای ارائه مقدار قابل توجهی ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، آهن، کاروتنوئیدهای مختلف و اسیدهای ارگانیک قوی در هر لیوان، تهیه می‌شود.با توجه به قدرت و عطر و طعم قوی انبه، این آبمیوه اغلب با آبمیوه‌های دیگر مخلوط می‌شود تا طعم بهتری به ترکیب بدهد.آبمیوه انبه هزاران سال است که بخشی از رژیم غذایی انسان است و شما می‌توانید از این آبمیوه سالم، نهایت لذت را ببرید.